Skillnad mellan ConfortEco, PremiumEco, PlusEco? ioniq 2017

Här diskuterar vi allt som har med Hyundai att göra
BRsweden

Skillnad mellan ConfortEco, PremiumEco, PlusEco? ioniq 2017

Inlägg av BRsweden »

Funderar på att köpa en Hyundai Ioniq Electric 2017 Comfort Eco.
Men jag har svårt att hitta någon info om vad som skiljer mellan dom tre utrustningsnivåerna: ConfortEco, PremiumEco, PlusEco?
Jag hittar inte ens om Comfort Eco är den lägsta nivån man kunde köpa?

Så ni som har koll får gärna berätta om Comfort Eco är den lägsta utrustningsnivån av de tre och vad man går miste om jämfört med de andra två nivåerna?

Annars känns Ioniq 28kW som en riktigt bra bil, det har jag känt ända sedan den kom 2016 men vi hade då köpt en Nissan Leaf 2015 några månader innan Ioniqen släpptes.
Leafen har tjänat oss fantastiskt bra i snart 6 år och 11 000 mil.
Men vi känner att en Ioniq 28kW skulle vara ett bra nästa steg sätt till vad vi använder bilen till.
Den extra räckvidden son Ioniq 28kW har känns åxå som att den uppfyller vårat användnings mönster mycket bra.
Sedan är det ju så att snabbladdningen på Leafen (chademo) är en utdöende standard i Europa och det faktum att ioniq 28kW kan ladda med upp till 70 kW (eller är det mer?) gör ju att ett byte till Ioniq 28kW som har CCS känns ännu mer som et steg i rätt riktning.

M.v.h Andreas
Nissan Leaf -15

Användarvisningsbild
Torpis
Referral-länk: https://ts.la/johan94004

Re: Skillnad mellan ConfortEco, PremiumEco, PlusEco? ioniq 2017

Inlägg av Torpis »

Ioniq är fina bilar ;)

Dom är välutrustade även som insteg. De tidiga tror jag får större navigator, LED lampor fram och skinnklädsel. Fällbara backspeglar vet jag finns också samt om minnet inte sviker automatisk backspegel. Det finns ett uppgraderat ljudpaket med 8" woofer. Fälgar är väl sannolikt följer med där också. Så som jag ser det så var det i princip bara skinnklädsel som stack ut i mina ögon när jag jämförde olika paket.

Laddning handlar ju inte om toppeffekten, det är ju som att hoppa på vågen när man väger sig. Ioniq kan hålla 67kW upp till 77% och förbrukar väldigt lite per mil. I praktiken innebär det att man kan hålla samma hastighet A till B som andra mycket dyrare bilar så som Audi E-tron. 100mil på under 12 timmar med Ioniq 28 slår många nya bilar på nosen till halva eller 1/3 av priset.

Ioniq kan ladda på på motorvägen utan att det blir en virvel i batteriet som på Leaf. Där fanns det aldrig på kartan att köra mer än 100kph på mätaren, i Ioniq susar man fram i 130kph med förbrukning under 150Wh/km på sommaren.

Här ser vi tex att färg skiljer, fälgar skiljer, bakljusen är LED på min bil som är en 2019, fällbara backspeglar, chrome delete på min vilket är poppis nu. Toning som är riktigt snyggt gjord, dock osäker på om det är från fabrik. Kan ju vara Ditec med map dekalen.

Bild
Evolution X

Skriv svar