Tesla har sänkt priserna på Model 3 LR

Här diskuterar vi allt som har med Tesla att göra
Användarvisningsbild
Edis
Site Admin
Referral-länk: https://ts.la/johan94004
Kontakt:

Tesla har sänkt priserna på Model 3 LR

Inlägg av Edis »

De har nu sänkt priserna på Model 3 LR med 30000kr:
https://www.tesla.com/sv_se/model3/design#overview

Jag kollade inbytespris på min mot en ny 3:a i mars, för de hade ju så himla bra ränta då. Men skippade att byta, trivs väldigt bra med min bil och skulle få lägga för mycket emellan för att det skulle kännas motiverat. Tur att jag inte bytte, för dels 30kkr i prissänkning, dessutom 10kkr mer i miljöbilspremie hade känts rätt surt.

De har höjt tillbehören lite, så blir inte riktigt 40kkr i skillnad mot min. Jag gav 720kkr och den skulle nu kosta 683kkr. Men det är en bil med en hel del uppgraderingar, så det vore kul att byta, men jag kommer att ha min bil några år till. Väntar ju på Cybertrucken :P

Lite gött att det börjar bli lite prissänkningar så att fler ser en möjlighet att finansiera en elbil! :D
Tesla Model 3 LR -20 med dragkrok, har kört Leaf Tekna 40kWh -19, BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Min hemsida: Snabbladdad.se - Min och brorsans YT-kanal: Grejar lite...

Användarvisningsbild
Torpis

Re: Tesla har sänkt priserna på Model 3 LR

Inlägg av Torpis »

Det börjar spåra lite om man har en Tesla i ett år och tycker det är en hel del uppgraderingar på de nya så man funderar på att byta haha!! :lol: :mrgreen:
Evolution X

tor.ake

Inlägg av tor.ake »

Det som är speciellt för Tesla är ju att uppgraderingarna kommer när man minst anar det, inte som industrin i övrigt som uppdaterar vart tredje år ungefär.

Värmepumpen är det enda jag skulle kunna tänka mig att uppgradera för, eltrunken t.ex. snacka om onödig grej. Skulle hellre ha elektrisk öppning på kylskåpet hemma. Om det hade varit kicksensor eller röststyrning, då hade det varit en annan femma. "Öppna bagaget för f-n ser du inte att jag har händerna fulla?" :twisted:

Rattvärmen trodde jag att jag skulle sakna eftersom jag haft det sedan 2015, men i praktiken inte.

KnutKnop

Inlägg av KnutKnop »

Om nu bilarna är så smarta att man inte behöver växelväljare (riktningsväljare) längre så borde den väl med alla sina kameror kunna se att det är ägaren som kommer och då öppna bagaget om man bär på något stort? Rolig tanke men kanske inte så långt bort... Man har väl dessutom sin mobil i fickan som borde kunna hjälpa till med identifieringen.

Det kniviga blir kanske att bedömma om man vill att det ska öppnas eller inte. Finns ju många fall där man går förbi sin bil med saker i händerna utan att man vill att det ska öppnas. Twittra Elon så blir det nog verklighet. :-)

/Knut

tor.ake

Inlägg av tor.ake »

Efter att ha skrivit mitt inlägg ovan googlae jag och ser att det finns en kicksensor för eftermontering från tredje part, pris under tusenlappen, men varför inte ha den från start? @Elon!

Användarvisningsbild
Edis
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Torpis skrev:
27 apr 2021 13:53
Det börjar spåra lite om man har en Tesla i ett år och tycker det är en hel del uppgraderingar på de nya så man funderar på att byta haha!! :lol: :mrgreen:
De hade ju likadana begagnade bilar som min på deras hemsida till salu för 620kkr, så tänkte att jag kunde fått ett bra inbytespris som gjorde att jag kunde bytt upp mig till en ny bil för väldigt låg extra kostnad, plus att den låga räntan på 0.25% var rätt extrem också. Hade inga tankar på att byta innan jag såg det.

Jag är aldrig omöjlig om det finns möjlighet att göra en bra affär :P
Tesla Model 3 LR -20 med dragkrok, har kört Leaf Tekna 40kWh -19, BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Min hemsida: Snabbladdad.se - Min och brorsans YT-kanal: Grejar lite...

Skriv svar