Uppdatera karta - värt besväret?

Här diskuterar vi allt som har med BMW att göra
vespaman

Uppdatera karta - värt besväret?

Inlägg av vespaman » 09 feb 2019 10:28

Halloj!

Har en i3 från 2017, där några kartuppdateringar ingår under leasingtiden. Eftersom det är rätt bökigt att uppgradera kartorna, så undrar jag om någon gjort det och om det var mödan värt?
Det har ju dykt upp en massa laddstationer sedan 2017, men jag använder normalt apparna, eftersom jag tycker bilens inbyggda känns rörig när det gäller laddstationer.

Användarvisningsbild
Edis
Site Admin
Referral-länk: https://ts.la/johan94004
Kontakt:

Re: Uppdatera karta - värt besväret?

Inlägg av Edis » 09 feb 2019 11:43

Hej och välkommen hit!

Det beror nog lite på vart du bor och vart du kör, har det skett mycket ändringar i närheten kan det ju vara lönt, annars är det ju tveksamt.

Jag tänkte aldrig på om laddstationerna fylldes på vartefter per automatik, eller om det bara var vid kartuppdateringar.

Jag uppdaterade kartorna en gång, men tog en massa tid och programmet var ju helt värdelöst eftersom den krävde en viss formatering, men det visade sig att det gick bra med NTFS också. Tog totalt ett par timmar och jag märkte ingen skillnad i min närhet. Däremot kan jag tänka mig att det spelar roll i lite större städer där det byggs många nya vägar.
Kör Leaf Tekna 40kWh, har kört BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Snabbladdad.se

vespaman

Re: Uppdatera karta - värt besväret?

Inlägg av vespaman » 09 feb 2019 11:50

Tack!

Jo, precis så, din upplevelse motsvarar ungefär vad jag misstänkte! :D
Jag låter detta vara ett tag, kanske blir man blir mer inspirerad när våren kommer.

Skriv svar