Leaf 3 hur tänkte Nissan

Här diskuterar vi allt som har med batteriet att göra.
LarsA
Inlägg: 10
Blev medlem: 04 jun 2018 19:20

Leaf 3 hur tänkte Nissan

Inlägg av LarsA » 09 jan 2019 11:57

Nu har man släppt information om plus modellen och det blev 62 kWh batteri, dock väldigt lite om kylsystem av batteriet.
Prissättning är imponerande 482.500/494.180:-, borde vara svårt att sälja till det priset när man kan få Kona och e-Niro för minst 50.000:- mindre.
Känns som att Nissan borde tappa marknadsandelar.
Surt för oss som hoppas på elbilar med 30 mils räckvidd och till mer rimliga priser.
BMW i3 Rex och Leaf40

tor.ake
Inlägg: 14
Blev medlem: 03 jun 2018 15:44

Re: Leaf 3 hur tänkte Nissan

Inlägg av tor.ake » 09 jan 2019 14:21

Nästan lika märkligt är att 3.Zero (inte e+) kostar 420' i listpris medan 2.Zero Tekna med vad jag kan se samma utrustning (LED-strålkastare, syntetläder och ProPilot) kostar 415'. Är det en procents uppräkning för inflationen eller?

Tror det har brunnit i huvena på Nissankontoret...

Användarvisningsbild
Edis
Site Admin
Inlägg: 100
Blev medlem: 03 jun 2018 12:18

Re: Leaf 3 hur tänkte Nissan

Inlägg av Edis » 09 jan 2019 21:32

Ja, känns som att det är lite väl dyrt, men Nissan klarar ju visserligen av att leverera bilar iallafall.

Leafen må vara en vettig elbil, men det känns inte riktigt prisvärt. :oops:
Kör Leaf Tekna 40kWh, har kört BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Snabbladdad.se

Skriv svar

Återgå till "Nissan - Batteri, laddning och räckvidd"