Leaf62 482,500:-(

Posta inlägg som är av mer generell karaktär här, kan gälla samtliga märken, eller andra elfordon som elcyklar och elmopeder.

Användarvisningsbild
Edis
Site Admin
Inlägg: 212
Blev medlem: 03 jun 2018 12:18
Ort: Långaryd
Referral-länk: https://ts.la/johan94004
Kontakt:

Re: Leaf62 482,500:-(

Inlägg av Edis »

Men varför fortsätter de med Chademo?!?
Tesla Model 3 LR -20 med dragkrok, har kört Leaf Tekna 40kWh -19, BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Snabbladdad.se

Electric
Inlägg: 43
Blev medlem: 07 jun 2018 08:21
Referral-länk: https://ts.la/magnus93984

Re: Leaf62 482,500:-(

Inlägg av Electric »

Edis skrev:
09 jan 2019 19:35
Men varför fortsätter de med Chademo?!?
Är väl pga Vehicle-to-Grid grejen
elbil sedan 2012

Användarvisningsbild
Edis
Site Admin
Inlägg: 212
Blev medlem: 03 jun 2018 12:18
Ort: Långaryd
Referral-länk: https://ts.la/johan94004
Kontakt:

Re: Leaf62 482,500:-(

Inlägg av Edis »

Det lär väl inte vara några större bekymmer att fixa med CCS EU om de är lite innovativa.

Med tanke på standarden i EU och även Ionitys utbyggnad som enbart kör CCS, så känns det galet att fortsätta med Chademo i Europa. Spelar ju ingen roll om bilen klarar av att ladda 100kW om det inte finns några snabbladdare med rätt kontaktdon. Men Japanerna kanske har en egen motsvarighet till Ionity på gång.
Tesla Model 3 LR -20 med dragkrok, har kört Leaf Tekna 40kWh -19, BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Snabbladdad.se

Skriv svar