Antalet forumrum

Här ska frågor som berör forumet och dess utveckling att göra.
Delarium

Antalet forumrum

Inlägg av Delarium » 09 jul 2018 10:40

Har reflekterat över att det väldigt mycket forumrum som står tomma på inlägg. Mitt förslag (tills det blir lite mer inlägg) är att rensa upp och klumpa ihop rummen tills dess att det blir nödvändigt att separera rummen.
Upplever själv att jag drunknar i alla rum och får svårt att hitta en överblick. Upplever det fragmenterat.

Exempel förslag:
1) Idag finns det 8st forumrum. Totalt 3st inlägg i alla dessa 8 forumrum. Skulle föreslå att behålla "övriga märken" och hålla alla diskussioner där.
2) Flera biltillverkare har 3st rum, "Batteri, laddning och räckvidd", "Problem och felsökning" samt "Övrigt". Dessa skulle kunna konsolideras till 2 eller helst 1 tills vidare.
3) Överväg att konsolidera eller helt ta bort vissa forumrum såsom exempelvis "Ford", "länktips".
4) Klumpa ihop eller göra ett generellt PHEV-rum och ett BEV?

Över tid kan forumrum läggas till eller förändras, när medlemstalen ökar och det börjar bli ohållbart.

Detta är mina tankar och ideer, naturligtvis får ni ha andra åsikter eller tycka att jag har fel.

/D

Användarvisningsbild
Edis
Site Admin

Re: Antalet forumrum

Inlägg av Edis » 09 jul 2018 21:30

Tackar för åsikterna, men jag ville gärna ha en vettig struktur från början, att det är tomt är ju för att det är nytt och antalet användare är litet. Jag tror att det kommer att vara en fördel att ha det så här på sikt, för jag tror inte att folk kommer att klicka runt så himla mycket random i grupperna, utan man fokuserar på den gruppen man är intresserad av.

Plus att jag själv och många aktiva användare alltid använder "Visa aktiva trådar" så får man ju alla aktiva inlägg i en lista och då behöver man knappt fundera över grupperna.

Det är sjukt jobbigt att gruppera inlägg i efterhand, så jag vill ha det så här från början.
Kör Leaf Tekna 40kWh, har kört BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Snabbladdad.se

Delarium

Re: Antalet forumrum

Inlägg av Delarium » 09 jul 2018 23:03

Tack för dina reflektioner.

Skriv svar

Återgå till "Administration"