Provkörde en Tesla Model S P90D

Här kan du posta Tesla-relaterade frågor som inte passar i någon annan forumdel.
Användarvisningsbild
Edis
Site Admin

Provkörde en Tesla Model S P90D

Inlägg av Edis » 18 mar 2016 21:36

Förra helgen så var jag och en jobbarkompis och provkörde "Luda" och fy helsike vilket tryck det är, 0-100 på 3 sekunder KÄNNS i kroppen!

Skulle lätt kunna tänka mig att gasa runt dagarna i ända i en sådan! :mrgreen:

Provkörde även autopiloten och det fungerade grymt bra för min jobbarkompis, men det som hände mig efter fem sekunders körning var rätt spännande, har det på film, men gillar Tesla för mycket för att lägga ut det på nätet. Finns lite att jobba med för programmerarna, men i det stora hela känns det som att autopilotkörning är något som verkligen är fullt möjligt att kunna få till inom närtid. Verkligen spännande!! :D
Kör Leaf Tekna 40kWh, har kört BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Snabbladdad.se

kim

Re: Provkörde en Tesla Model S P90D

Inlägg av kim » 09 jun 2018 18:22

skicka det till elon :D

LarsL

Inlägg av LarsL » 09 jun 2018 19:48

Man behöver ju inte köra autopilot mer än några km för att få helt klart för sig att det bara är en adaptivfarthållare med filhållare. Vilket också är vad en autopilot är! Sedan att människor fantiserar iväg och tror de kan sitta och pilla på telefonen eller något annat är ju deras problem.

Användarvisningsbild
Edis
Site Admin

Inlägg av Edis » 09 jun 2018 21:06

Vi skickade faktiskt in filmen till Tesla och det blev visst ett riktigt hallaballo om detta, så de använde det säkert för att förbättra piloten.
Kör Leaf Tekna 40kWh, har kört BMW i3 REX -16 & Nissan Leaf -14
Snabbladdad.se

Skriv svar

Återgå till "Tesla - Övrigt"